نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، خبر خبرگزاري فرانسه مبني بر توافق براي بازديد ماهي يك بار بازرسان آژانس از تاسيسات نطنز را تكذيب كرد.


علي اصغر سلطانيه در گفت‌وگو با  خبرگزاري فارس توضيح داد: حدود دو هفته پيش و در حاشيه سخنراني من در مركز بين‌المللي وين كه بيش از يكصد نفر از اساتيد و نخبگان حضور داشتند، خبرنگاران سوالاتي را مطرح كردند كه خبرنگار خبرگزاري فرانسه نيز درباره بازرسي‌هاي آژانس از تاسيسات هسته‌اي نطنز سوالي را مطرح كرد و من پاسخ دادم كه تاكنون هيچ اشكال يا وقفه‌اي بر سر انجام بازرسي‌ها از نطنز وجود نداشته و بازرسي‌ها مطابق معيارهاي پادمان انجام شده است.
نماينده دائم ايران در آژانس تاكيد كرد: اولا اين گفت‌وگو به طور اختصاصي با خبرگزاري فرانسه نبوده و ثانيا مربوط به دو هفته پيش است و ثالثا پاسخ من آن چيزي نيست كه خبرگزاري فرانسه مخابره كرده است.
سلطانيه گفت:‌ انتشار مصاحبه‌اي مربوط به دو هفته پيش و با محتوايي تحريف شده در شرايط فعلي اقدامي غيرحرفه‌اي و غيراخلاقي است و از يك خبرگزاري بين‌المللي چنين انتظاري نيست.
خبرگزاري فرانسه امروز به نقل از سلطانيه مدعي شد توافقي حاصل شده كه به موجب آن آژانس مي‌تواند ماهي يكبار از تاسيسات هسته‌اي نطنز بازديد كن
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا